О пројекту Мали кустоси – велике приче већ смо писали. Тимови одељења 4.2 и 4.8 наше школе уз помоћ кустоса Музеја на челу са Иваном Арађан одабрали су тему о којој желе да истражују, потом су писали сценарио и снимили кратак филм. Ученици 4.2 су снимили филм под називом “Поезија у камену“. Они су истраживали о скулптури “Сирочићи“ вајарке Злате Марков Барањи. Мали кустоси су Александра Ђуричин, Лана Лончарски, Бланка Сокола Шимон и Дуња Еремић. Њихова менторка је професорка филозофије Гордана Дунаи. Подсетите се њиховог филма на линку https://www.zrenjaninskagimnazija.edu.rs/mali-kustosi-velike-price/
Ученици 4.8 снимили су филм о легату познате зрењанинске адвокатске породице Варади.
Мали кустоси су Чила Барна, Николет Месарош, Давид Душан Малимарков, Мартон Виктор Мелар , Лаура Ласло и Меланија Виг. Њихова менторка је професорка српског језика и књижевности Саша Домазетовић.
Подсетите се њиховог филма на линку https://www.youtube.com/watch?v=4ztcdXdReSM&t=3s
Ученици су кроз овај пројекат стекли богато искуство које желе да поделе са нама и подстакну вршњаке да се укључују у сличне активности:
“Пријавиле смо се за рад на овом пројекту очекујући да ће бити као и сваки други, али се претворио у једно веома несвакидашње и поучно искуство. Било је заиста занимљиво; свидело нам се што смо имале скоро потпуну контролу над пројектом, као и сву слободу да то урадимо онако како смо желеле. Наравно, нисмо све урадиле саме, већ је наш „водич“ Ивана Арађан заслужна за организацију и план рада. Дело које смо одабрале прича веома емотивну причу, увек „запада за око“ и није непознато посетиоцима музеја, па смо узеле ствар у своје руке и објасниле неке од импресија које ово дело ствара. Учествовале смо и у самом снимању овог кратког снимка, и мислим да говорим у име свих нас кад кажем да нам је то био најзанимљивији део. Пустиле смо машти на вољу, али смо и научиле нешто ново и створиле још једну успомену по којој ћемо памтити нашу последњу годину у Гимназији“ , каже ученица Александра Ђуричин 4.2.
У име свог тима ученица Лаура Ласло 4.8 описује процес рада и преноси заједничке утиске:
Да би се подигла свест о значају завичајног културног наслеђа, зрењанински Народни музеј је покренуо диван пројекат Мали кустоси – велике приче и показао нам да и музеј може бити занимљиво место тинејџерима, пуне уживанције.
Када је наша професорка Саша Радошевић Домазетовић прочитала мејл који јој је послао Народни музеј, одмах нам се допала могућност да радити са стручњацима из музеја и да се нађемо у улози кустоса.
У оквиру пројекта се показала снага тимског рада. Добра тема не може бити квалитетно обрађена ако чланови тима не раде заједно. Не да се хвалимо, али је наша сарадња стварно била добра. Вредно смо радили, сви смо се укључивали у разговоре доприносили својим идејама и предлозима. Нико није тражио изговоре да избегне посао.
Научили смо важне информације и занимљивости о угледној породици као што су Варадијеви, и то знање, које смо стекли ван учионице, у пријатној и радној атмосфери, никад нећемо заборавити. Виктор Иго каже: „Знати, мислити, сањати. То је све.“
Научили како се користи стручна опрема (стручни фотоапарати и камере, снимање тона).
Пројекат је имао неколико фаза. Прво смо са музејским педагогом Иваном Арађан обилазили сталну поставку, а потом смо у складу са својим афинитетима изабрали тему Легат породице Варади. Уследило је писање текста који је вредан саслушања.
Друга фаза пројекта обухватала је снимање у Народном музеју. Тамо смо са професионалним сниматељима и монтажерима приредили видео материјал. Наши изабрани наратори Чила Барна и Мартон Виктор Мелар говорили су о члановима породице Варади, о легату, о портретима, о предивној барокној стилској гарнитури. После је следила монтажапромовисање нашег рада на друштвеним мрежама.
У оквиру треће фазе свечано су приказани сви ученички радови у изложбеној сали Народног музеја.
Овај пројекат је заиста користан за младе. Можемо рећи да смо сви уживали у процесу стварања. Драго нам је што смо учествовали, ојачали тимски дух и упознали музеј из другог угла. Срдачно препоручујемо пројекат, јер знање и вештине стечене у школи имамо прилике да применим и ван учионице“.