Ученици Зрењанинске гимназије, Александар Хамонд 4-10, Огњен Ковачевић 4-9, Никола Узелац 2-6, Вукашин Сладојевић 2-6 и Маја Малић 2-4, под менторством професора одрживог развоја Александра Раките, остварили су изузетан пројекат назван „Наше школско двориште – најлепше школско двориште“. Овај значајан пројекат је реализован уз подршку програма „Шта нам тешко“ и у сарадњи са Покретима горана Војводине, унутар оквира пројекта „Млади су закон“.
Циљ овог пројекта био је трансформисати школско двориште Зрењанинске гимназије у атрактивно и функционално место за све ученике, као и за птице које насељавају тај простор. Захваљујући напорима ових вредних ученика и подршци њиховог ментора, школско двориште је постало богатије за четири нове клупе, које ће омогућити ученицима да се опуштају и друже на свежем ваздуху у слободно време у школи. Поред клупа, постављене су и кућице за птице како би се створили пријатељски услови за живот птица унутар школског дворишта.
Кроз постављање четири клупе и кућица за птице, пројекат је директно допринео очувању животне средине на више начина:
“Прво, додавањем клупа школском дворишту створена је удобна и пријатна средина за ученике да се опуштају и друже на отвореном, чиме се промовише важност контактирања са природом и очувања физичког и менталног здравља. Овај аспект пројекта доприноси одрживом развоју тако што подстиче свест о важности зелених простора и пружа ученицима прилику да се повежу са природом.” – поручује професор Александар Ракита, координатор пројекта.
“Друго, кућице за птице које су постављене унутар школског дворишта не само да су естетски привлачне, већ и пружају сигурно станиште птицама. Ова иницијатива подржава биодиверзитет и помаже очувању локалних врста птица, што је кључно за одржавање равнотеже у екосистему. Осим тога, омогућава нама ученицима да учимо о важности очувања природе и улози коју свако може играти у очувању живота на Земљи.” – истичу ученици Зрењанинске гимназије који су у овом пројекту.
“Треће, пројекат је пример сарадње између образовног сектора и локалних организација, у овом случају, Покретом горана Војводине и програма „Шта нам тешко“, унутар оквира пројекта „Млади су закон“. Ова сарадња оснажује заједницу и показује како се узајамна подршка може користити за остваривање одрживих циљева и надамо се да ће их бити и убудуће.” – закључује професор Ракита.
Захваљујући труду и ангажману ових младих лидера, Зрењанинска гимназија је добила не само естетску обнову школског дворишта, већ је такође дала пример како заједнички рад и брига о природи могу позитивно утицати на школску средину и околину.
Овај пројекат „Наше школско двориште – најлепше школско двориште“ представља инспирацију за друге школе и заједнице које желе да унапреде своја школска дворишта и допринесу очувању природе.